Ryggfrisk

Ryggfrisk 

Vi vet att även hösten kommer att bli annorlunda än vad vi är vana vid.
Många kommer fortfarande att jobba eller studera hemifrån. Vi vet också att hemarbete kan bidra till att man rör mindre på sig, tar färre pauser och har kanske en sämre arbetsmiljö.
Vi på Gymmet i Kungsbacka kan erbjuda gruppträning med naprapat Jessica, träningen är varierad men man kommer lägga extra vikt på axlar, rygg, nacke ocj axkar.

Många har i dag ett stillasittande jobb där man jobbar med armarna framför kroppen, det är lätt att tappa hållningen falla i hop och därmed få ont i ryggen. För att motverka ryggont behöver vi träna hela ryggen.
 
Genom ett lugnt tempo under passet låter vi kroppen hitta de djupare musklerna som
ska hjälpa oss att uppnå̊ en stabilare kropp.
Vi använder oss av egna kroppsvikten, gummiband och pilatesboll.
Ryggfrisk passar både nybörjare och dig med träningsvana. Vi både förebygger och hjälper onda ryggar med enkla övningar som både stärker, tränar rörlighet och stabilitet.
Genom denna träning kommer du få en starkare kropp i alla dina vardagsaktiviteter.
Passet består av lätt uppvärmning 
-övningar på pilatesboll
-övningar med gymmiband
-stående balansövningar
-rörelser  på pilatesmatta
-lätt kondition
-lätt stretch

Instruktör  Naprapat Jessica Bruse 
Tisdagar kl. 15.00
Torsdagar  17.00
Börjar vecka 40